Translate

Saturday, December 13, 2014

Vull escoltar Vivaldi



No què fer quan et veig trist. No facis res. A més no estic trist, sento impotència de veure com ens acorralen. Vull escoltar Vivaldi, per treure tot això del meu cap. No tinc res de Vivaldi. Pots baixar-lo d'Internet, vull sentir-ho. Per què Vivaldi? Sempre preguntes el mateix. No vull escoltar la mateixa resposta. No només el país és un caos, -Així? - A voler i no, ens hem convertit en un laberint, i aquí pataleamos, ens busquem i ens perseguim i cridem perquè la veu ens torni una bona notícia, però no, no hi ha reportis bons, cada dia apareixen més difunts, més els altres que ja veníem carregant; com si ells mateixos no volguessin marxar, tot i que ja van ser aquí es mouen amb la seva ràbia, refregándonos la seva desaparició, la seva mort i això, això, és el que ens ha devastats. Tornes al mateix, sempre el mateix: Els desapareguts, els morts de Ayotzinapa, estàs com la terra. És el pa nostre, ho sento si et molesta. Una altra, m'intriga que busquis a Vivaldi, sempre vaig saber de la teva preferència per Beethoven, i és difícil per a mi sentir-te, és més prefereixo que em diguis que et busqui una mica de Marc Antony o de Simón Díaz, no puc canviar el teu entorn que és el mateix que jo pis, però a tu et malalta, alguna cosa hi ha en mi que no comprenc de la vida, que no veig la vida, que no estic en la vida, que no escolto la vida com tu. Avui vull sentir a Vivaldi, és només això. Ahir vas dir el mateix. No, ahir et vaig comentar que Vivaldi era lluny. Això tampoc ho vaig entendre. Mai entens res. Sempre parles en metàfores i jo no sóc ni escriptor, ni poeta. Van aparèixer dues dones joves assassinades, a una la escorxar com a Julio César Mondragón, era infermera, gairebé una nena, Erika Kassandra es deia, l'altra noia, Edith Gutiérrez Pérez de 22 anys d'edat, estudiant de l'Institut Politècnic Nacional, a Chihuahua massacrar a Elmer García i al seu germà Edgar Iván García Archuleta i al seu cosí Gabriel Gándara Archuleta, Elmer era activista i conferenciant. Vaig veure les notícies i això no vas a canviar-lo, seguiran apareixent noies cadàvers, gent segrestada, nois cadàvers, si us plau, emplacemos el tema. No puc fer-ho, tens raó, d'alguna manera estic girant, tens raó, encara que el meu és pitjor, no tinc eix, tens raó reboto amb les estacions entre aquests murs. Tens raó.

No comments: